CUF avkriminalisera sexköp.

Centerns Ungdomsförbund röstade för att göra prostitution helt laglig, helt rätt.  
Äntligen lite starka initiativ från ungdomspartierna, partierna själva har ju glömt vad vetenskap och statistik är helt så upp till de unga som vanligt och visa vägen.

Här hela grejen med just sexköpslagen, det förhindrar ingenting. Förrutom att den kriminaliserar vanliga människor som helt enkelt vill betala för en tjänst som annars kostar ett par öl i stan och ett par timmars tidsslöseri.  
När det gäller själva argumentet om trafficing osv så håller det helt enkelt inte.  Det håller inte när all fakta visar att trafficing inte minskar med hårdare sexköpslagar utan ÖKAR.  Det som hände i Norge med hårdare straffar var att de prostituerade istället blev mer aggressiva i sin marknadsföring! 

Detta är ändå ett steg mot rätt riktning, avkriminalisera allt som har med den egna kroppen att göra. Det är inte upp till staten vad en person vill göra med sitt liv och sin kropp.  Efter 18 års ålder har en person rätt att göra det denne vill, så är det bara, det ska inte vara ett gäng gubbar och bitterkärringen som sätter lagar som förbjuder mig att använda min kropp som jag vill, vare sig det gäller att ta en joint eller om jag vill ha sex för pengar, och den som köper tjänsten ska absolut inte klandras!  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0